راهنماي مناسب براي خريد گيتار
نوشته شده توسط : نغمه فهمی

2- چه مارک و مدل گيتاري تهيه کنيم که مناسب باشد؟


اگر قصد يادگيري گيتار را داريد و مي خواهيد يک گيتار مناسب تهيه کنيد که از نظر صدا و قيمت مناسب باشد و تا چند سالي بتوانيد براي تمرين از آن استفاده کنيد، گيتارهاي مارک ياماها مدل C40 و مدل C70 و مدل C80 از معروف ترين و محبوب ترين مدل هاي گيتار کلاسيک هستند که براي تمرين يادگيري سبک پاپ و سبک کلاسيک گيتار مورد استفاده قرار مي گيرند. 

راهنمای خرید مناسب گیتارراهنمای مناسب برای خرید گیتار

3-دسته گيتار


دسته يا گردن گيتار بايد صاف و بدون تاب باشد. همچنين پشت دسته زياد گرد نباشد، چون در اين صورت کار شما هنگام شروع کمي سخت ميشود. دسته گيتار را در زواياي مختلف گرفته و کاملا مطمئن شويد که صاف و بدون تاب است. اين کار را خودتان انجام دهيد و هرگونه فرم غيرعادي را جدي بگيريد، چرا که همين تاب باعث صداي ناهنجار در ساز مي شود.

4-پاشنه گيتار


پاشنه، محل اتصال دسته گيتار به بدنه است که بايد بدون ترک خوردگي و ضرب ديدگي باشد.

5-تيغه خرک گيتار


تيغه خرک يا اکشن گيتار از جنس هاي مختلفي (استخوان ، پلاستيک ، …) ساخته مي شود که بايستي بدون ترک و شکستگي باشد. تيغه خرک در تعيين ارتفاع سيم گيتار با دسته گيتار نقش مهمي دارد.

6-صداي گيتار

به ياد داشته باشيد که براي يک نوازنده‌ي مبتدي، راحتي کار با گيتار مهم‌تر از صداي آن است. صداي نخستين گيتار بايد درحد استاندارد باشد. همچنين به ياد داشته باشيد که سيم‌هاي قديمي تاثير منفي در صداي گيتار دارند. پس ممکن است يک گيتار متوسط با تعويض سيم‌هاي قديمي به يک گيتار خوب تبديل شود. بهتر است پس از خريد گيتار، سيم‌هاي آن را نيز تغيير دهيد.

راهنمای مناسب رای خرید گیتارراهنمای مناسب برای خرید گیتار

تاريخچه گيتار

روايت هاي متفاوتي در مورد تاريخچه گيتار وجود دارد عده ای بر این عقیده اند که گیتار از مصر سرچشمه گرفته است و عده ای نیز بر این نظرند که گيتار از سیتارای یونانی-آشوری (Greek Assyrian Cithara) که بوسیله رومی ها به اسپانیا آورده شده گرفته شده است. گیتار نتیجه تحول لوت در اروپا است. لوت نیز خود تحول یافته عود (به عربی العود=چوب) و بربط است. گفته می‌شود زریاب نامی عود را به اندلس آورد و از آن پس این ساز در اسپانیا و دیگر مناطق اروپا رایج شد.

در زمان حکومت اسلام در اروپا، ساز گيتار توسط زریاب دارابگردی و چند تن از شاگردانش به آندلس برده شد. در آن زمان به گیتار، کیتارا یا قیتارا می‌گفتند و نام کنونی گيتار برگرفته از همین نام است. در واقع وجود پسوند تار در نام گیتار می‌تواند موید این باشد که گیتار سازی ایرانی است.




:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: